Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

[Download] "Jerusalem. Del 1 (lättläst)" by Selma Lagerlöf * eBook PDF Kindle ePub Free

Jerusalem. Del 1 (lättläst)

📘 Read Now     📥 Download


eBook details

  • Title: Jerusalem. Del 1 (lättläst)
  • Author : Selma Lagerlöf
  • Release Date : January 01, 1901
  • Genre: Fiction & Literature,Books,
  • Pages : * pages
  • Size : 265 KB

Description

De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. De äger bygdens största gård och är vana att bestämma. Bondfolket respekterar dem och vet att en Ingmarsson följer Guds vägar och försöker leva rätt.

Men livet är inte alltid enkelt. Ingmarsläkten drabbas ofta av olyckor och grym död. Kärleken är inte heller lätt att förstå sig på.

När nya församlingar och idéer kommer till Dalarna förändras livet för många. Det känns plötsligt lättare att leva. Att följa Guds väg är det enda sättet att bli fri från ondska.

Hur ska det gå för Ingmarsläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?

Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu kommer den på lättläst svenska i två delar. Det här är del 1.


Free PDF Download "Jerusalem. Del 1 (lättläst)" Online ePub Kindle


Post a Comment for "[Download] "Jerusalem. Del 1 (lättläst)" by Selma Lagerlöf * eBook PDF Kindle ePub Free"