Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

[Download] "Jerusalem. Del 2 (lättläst)" by Selma Lagerlöf ~ Book PDF Kindle ePub Free

Jerusalem. Del 2 (lättläst)

📘 Read Now     📥 Download


eBook details

  • Title: Jerusalem. Del 2 (lättläst)
  • Author : Selma Lagerlöf
  • Release Date : January 01, 1902
  • Genre: Fiction & Literature,Books,
  • Pages : * pages
  • Size : 292 KB

Description

De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. Flera i släkten Ingmarsson går med i en väckelserörelse. De utvandrar tillsammans med andra bondfamiljer till den heliga Jerusalem. De vill gå i Jesus fotspår och vänta på hans återkomst till jorden.

På plats i Jerusalem lever de och arbetar i en amerikansk koloni som hjälper sjuka och fattiga. Det är härligt att vandra i samma stad som Jesus en gång har gjort. Till en början trivs de svenska bönderna med det nya livet.

Men hemska händelser får många att undra om det var rätt att lämna Sverige. Det är svårt att leva med alla sjukdomar och andra faror i ett nytt land.

Hur ska det gå för Ingmarssläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?

Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu kommer den på lättläst svenska i två delar. Det här är del 2.


Download Books "Jerusalem. Del 2 (lättläst)" PDF ePub Kindle


Post a Comment for "[Download] "Jerusalem. Del 2 (lättläst)" by Selma Lagerlöf ~ Book PDF Kindle ePub Free"